Forretningsbetingelser

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

1. LEVERINGEN
Leveringstiden for varer er vejledende og der tages forbehold for evt. restordre, udsolgte vare, og prisændringer fra vores leverandører.

Leveringstiden på de enkelte varer er som standard på 1-2 dage og 2-3 dage på PC-systemer. Såfremt leveringstiden udskydes oplyses kunden naturligvis straks om dette. Forsendelse af varer sker som udgangspunkt med GLS og Post Nord, medmindre andet er aftalt.

2. FORTRYDELSESRET
Der er ingen fortrydelsesret ved B2B køb.

 

 

3. REKLAMATIONSRET
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos CESCOM - dog kun ½ år på batterier og strømforsyninger. Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen. I forbindelse med reparationer gives der den reklamationsret, som CESCOM har hos vore leverandøre.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækkes af reklamationsretten. Herunder hører også ændringer af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Anvendelse af reklamationsretten.
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles CESCOM inden rimelig tid efter fejlen eller manglen er konstateret. Kunden opfordres på det kraftigste, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af processen grundet fejlsøgning.

Komplette PC-systemer som ikke er samlet eller monteret CESCOM, og produkter hvor der skal fortages fejlsøgning vil CESCOM beregne tiden til fejlsøgning med gældende timetakst. Produkter der er omfattet af reklamationsretten og som er defekte vil herefter blive skiftet til timetakst. Ønsker man ikke at CESCOM fortager fejlfinding skal det defekte produkt afmonteres og sendes separat.

CESCOM opfordre kunden til at tage kopi/backup af samtlige data inden de indsendes til reparation, da vi ikke hæfter for evt. datatab i forbindelse med brand m.v.

Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl.
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til CESCOM, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr efter gældende timetakst. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen eller vil blive henlagt indtil der forligger fakturakopi og evt. fejl meddelelse på produktet.

Forsvarlig returnering.
Alle produkter der returneres til CESCOM skal være forsvarligt indpakket. Ved CPU'er, ram harddiske m.v. skal disse sendes tilbage i en kasse eller lignende. Skade som følge af mangelful emballering kan medfører at kundens rettigheder bortfalder.

Alle produkter, der modtages fra CESCOM indpakket i antistatisk materiale, ksal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dtte ikke, kan varen tage skade, hvilke kan resultere i at dine rettigheder bortfalder.

Kompabilitet.
CESCOM kan ikke holdes ansvarlig for kompatibilitetsproblemer, som følge af ændringer i konfiguration af CESCOM’s sammensatte komponenter. CESCOM’s produkter understøtter styresystemer m.v. som er angivet på produktet. 

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af CESCOM IT A/S.

 

 

4. ALDER
Ved bestilling af varer bekræfter man, at man er 18 år eller derover.

5. BUSINESS TO BUSINESS
I forbindelse med produktansvar dækkes formetab, driftstab, avance og tidstab ikke. Med hensyn til produktansvar dækkes person- og/eller tilgskade med kr. 10.000.000 heraf dækkes højest med kr. 2.000.000 vedrørende ingridients- og komponentskadedækning/forureningsdækning (særlige vilkår for USA og Canada)/fareafværgelse. Produkter forbliver CESCOM IT A/S’s ejendomsret indtil betaling af produkterne er sket.