Drifts- og supportaftale har givet ro hos Hauge Gruppen

Efter at Hauge Gruppen flyttede deres IT-drift og -support over til CESCOM, er der blevet meget stille omkring deres IT. Og det er de rigtig godt tilfredse med

”Når man ikke hører noget i det daglige fra sin IT-driftsleverandør, er det faktisk rimelig godt,” indleder Eigil Winkler, økonomichef og IT-ansvarlig hos Hauge Gruppen. ”Efter vi har flyttet vores IT-drift og -support til CESCOM, er der blevet meget stille omkring vores IT i forhold til, hvad der har været tidligere. Og det er vi rigtig godt tilfredse med.”

En stor beslutning at skifte IT-leverandør
Det er ikke nyt for Hauge Gruppen at outsource deres IT-drift og -support. Men virksomheden savnede en leverandør, der var mere servicemindet og proaktiv, og gik derfor på jagt efter en ny leverandør i slutningen af 2018.

”Det er en stor beslutning af skifte IT-leverandør. Når vi outsourcer, forventer vi at få modspil fra en serviceminded og proaktiv leverandør. Og det får vi fra CESCOM,” fastslår Eigil.

Nu ringer brugerne igen til supporten
Før skiftet til CESCOM havde Eigil bemærket, at brugerne stille og roligt var begyndt at droppe at ringe til supporten. I stedet landede der flere og flere trivielle supportopgaver på hans bord.

”Efter skiftet til CESCOM begyndte vores brugere at ringe til supporten igen – hos CESCOM får de hjælp, og så er de videre.”

Styr på backup, både i skyen og on-site
Det er vigtigt, at der er styr på backup, fortæller Eigil. ”Skulle noget brage ned, så kan vi hurtigt få adgang til data. Det er den sikkerhed, vi har valgt at købe os til, ved at have backup i Azure. CESCOM sørger også for at tage backup af vores server, vi har stående on-site, og hvor vi har suppleret med en hardware-forsikring med 4 timers responstid.”

 

 

Utrolig tiltalende prisstruktur på drift og support
For sin drifts- og supportaftale hos CESCOM betaler Hauge Gruppen et fast abonnement pr. måned baseret på forventet behov, og så gøres der op på det faktiske forbrug og afregnes pr. kvartal.

”Prisstrukturen er utrolig tiltalende. Vi kontakter CESCOM, når vi har behovet. Der er én timepris, uanset opgavetype, og det er en meget fair timepris – som selvfølgelig er lidt højere uden for normal arbejdstid, men det kan jeg jo selv styre,” konstaterer Eigil og supplerer: ”Forbrug og fakturering er meget transparent, så jeg slipper for en masse kontrol- og opfølgningsarbejde.”

Holder hvad de lover og følger tingene til dørs
Eigil er i det hele taget rigtig godt tilfreds med, at han nu har fået en IT-leverandør, hvor venstrehånden ved, hvad højrehånden foretager sig.

”CESCOM er med på beatet teknologisk, og de kommer med forslag til os – den form for proaktivitet synes jeg er ekstremt vigtigt. Jeg har brug for løsninger – det er det, det handler om,” siger Eigil og runder af: ”Jeg er meget, meget tilfreds. CESCOM holder hvad de lover, og de følger tingene til dørs.”

Del indhold her

Egil Winkler
CESCOM er med på beatet teknologisk, og de kommer med forslag til os – den form for proaktivitet synes jeg er ekstremt vigtigt. Jeg har brug for løsninger – det er det, det handler om. Jeg er meget, meget tilfreds. CESCOM holder hvad de lover, og de følger tingene til dørs.”
Egil Winkler - Økonomichef og IT-ansvarlig hos Hauge Gruppen

Relaterede Cases


Bjarne Hansen
R&D vælger cloud-løsning for at indfri ambitiøse vækstmål

Hos R&D er der fuld fart på, hvilket har betydet en firedobling af antal IT-brugere og lokationer på blot 5 år.

Tommy Andersen
Brandt Revision & Rådgivning migrerede til skyen på bare tre måneder

Da Brandt Revision & Rådgivning fandt ud af, at deres hosting-partner ikke havde styr på den basale datasikkerhed, var der ingen tvivl: Hosting-partneren skulle meget hurtigt skiftes ud, og en ny løsning skulle på plads i skyen.

Jesper Petersen
Driftsaftale hos CESCOM

En driftsaftale baseret på overvågning af netværk, sparring på køb af hardware, samt en hjælpende hånd til netværks- og IT-problemer når behovet opstår.