TEFCOLD er gearet til international vækst

Med en 100 % cloud-infrastruktur og pc-arbejdspladser baseret på fjernskrivebord er TEFCOLD gearet til international vækst – uden at IT-setuppet strammer!

I over 30 år har TEFCOLD A/S med afsæt fra Danmark udviklet og distribueret kvalitetsprodukter inden for køl og frys til professionelle kunder i mere end 100 lande. Men de seneste år er det for alvor gået stærkt, med opkøb af virksomheder i først England og siden Tjekkiet og Slovakiet.

Professionalisering af IT-infrastruktur som basis for vækst
Da TEFCOLD for alvor begyndte at kigge ind i international vækst, stod det hurtigt klart for dem, at deres daværende infrastruktur, der var baseret på lokale servere, skulle løftes op i skyen. Ambitionen og strategien fra TEFCOLDs side var fokuseret på at professionalisere IT-infrastrukturen, fortæller Henrik K. Christensen, CFO hos TEFCOLD.

”Vi ledte efter en partner, der kunne løfte os – i første omgang op i skyen med Azure, men også tegne de store streger i forhold til strategien. Her kom samarbejdet med CESCOM ind i billedet.”

Gearet til international vækst med skalerbart IT-setup
Første skridt mod skyen blev taget i 2018, på et tidspunkt hvor TEFCOLD udelukkende var en dansk virksomhed.  CESCOM tegnede de store steger og fik TEFCOLDs infrastruktur flyttet op i et 100 % Azure setup, så de lokale servere kunne slukkes.

Derfra gik det stærkt med væksten. Først kom opkøbet af en virksomhed i England, som blev integreret ind i TEFCOLDs cloud-løsning. Allerede efter halvanden år køber TEFCOLD et selskab med en afdeling i hhv. Tjekkiet og Slovakiet. Begge afdelinger er implemnteret i Office 365 og vil løbende blive komplet integreret i den samlede Cloud løsning.

Samme pc-arbejdsplads til alle medarbejdere med fjernskrivebord
TEFCOLD har med opkøbene tredoblet sit medarbejderantal i løbet af bare to år, fra ca. 30 til omkring 100 medarbejdere.

Alle medarbejdere hos TEFCOLD benytter sig af samme modern workplace med blandt andet O365 og EMS baseret på en løsning med fjernskrivebord. Derudover er de flittige brugere af rigtig mange cloud services fra Microsoft, fx Teams, SharePoint og Power BI.

Det giver mange fordele at køre pc-arbejdspladserne som et fjernskrivebord. Alle arbejdspladser bliver håndteret fra ét sted, på en central løsning på en central platform. Det betyder også, at support kan foregå på distancen.

Og skulle en pc brænde af – om det er i England, Tjekkiet, Slovakiet eller Danmark – ja, så er det bare at købe en ny eller hente en reserve i skabet på kontoret, logge på med sin brugerprofil, og så er man kørende igen. Det hele styres via Azure AD, hvor brugeren automatisk bliver tildelt de nødvendige adgange og applikationer.

CESCOM er TEFCOLDs interne IT-afdeling
TEFCOLD har valgt at outsource sin IT-drift og -support til CESCOM i stedet for at investere i interne ressourcer.

CESCOM drifter TEFCOLDs samlede infrastruktur og står for al brugersupport. Det er netop muligt, fordi hele infrastrukturen kører i skyen, og fordi brugerne kører på den samme fjernskrivebordsløsning, der kan fjern-supporteres.

Med et lokalt IT-setup skulle TEFCOLD dublere supportfunktionen til sine lokationer. Det ville være dyrt og risikofyldt at vurdere, hvordan der skulle investeres i servere og anden lokal IT-infrastruktur, så kapacitetsomkostningerne kunne følge væksten. Med cloud og Azure kan infrastrukturen skaleres op og ned – kommer der et nyt opkøb, så provisionerer CESCOM bare mere kapacitet til TEFCOLD.

Kernen er det gode samarbejde
Henrik K. Christensen sætter pris på partnerskabet med CESCOM, hvor kernen er det gode samarbejde, faste kontaktpersoner i supporten og et højt sikkerhedsniveau.

”Jeg føler mig altid i trygge hænder hos CESCOM. Vi er klar til at tage hul på næste epoke, hvor vi skal lave et roadmap for vores videre IT-infrastruktur, som kan binde os endnu bedre sammen med vores internationale afdelinger,” slutter Henrik K. Christensen.

Del indhold her

Henrik K. Christensen
Det skal være nemt for vores medarbejdere!
”Vi ledte efter en partner, der kunne løfte os – i første omgang op i skyen med Azure, men også tegne de store streger i forhold til strategien. Her kom samarbejdet med CESCOM ind i billedet.”
Henrik K. Christensen - CFO hos TEFCOLD

Relaterede Cases


Casper Hansen
Technicon får IT-løsninger der er tilpasset deres strategi

Technicon har fået en fuld implementering af Office 365, herunder Exchange, SharePoint og Skype for Business, samt Azure løsning til hosting af NAV.

Thue S.
Arcon-Sunmark får mange fordele med Microsoft Azure

Et ønske om tilgang til Dynamics NAV fra både Danmark og Asien, med fokus på høj ydelse og driftsstabilitet, blev opfyldt til fulde med Microsoft Azure.

Lars Vadsholt Jørgensen
TRECO har IT-infrastrukturen til ambitiøs vækst

En ambitiøs vækststrategi kræver, at IT-infrastrukturen kan følge med. Derfor var en cloud-baseret infrastruktur baseret på Azure det rigtige valg for TRECO.