TRECO har IT-infrastrukturen til ambitiøs vækst

En ambitiøs vækststrategi kræver, at IT-infrastrukturen kan følge med. Derfor var en cloud-baseret infrastruktur baseret på Azure det rigtige valg for TRECO.

Vækstambitionerne hos TRECO er skyhøje – og den nordjyske produktionsvirksomhed inden for pladebearbejdning har noget at have sine ambitioner i: Inden for det sidste halvandet år har virksomheden fordoblet sin omsætning, og forventningen er endnu en fordobling af omsætningen i løbet af de næste tre år, indleder Lars Vadsholt Jørgensen, CEO hos TRECO.

Stejl vækstkurve stiller store krav til IT-infrastrukturen
Med så stejl en vækstkurve som TRECO’s er det afgørende, at IT-infrastrukturen ikke bliver en stopklods.

 ”TRECO er underleverandør til gode, store kunder, som har gang i forretningen og masser af spændende projekter at arbejde med,” fortæller Lars om TRECO’s vækst. ”Derfor har det også været afgørende for TRECO at få en infrastruktur, der er skalerbar, og som kan følge med vores vækst.”

Cloud og Azure var den rigtige løsning
Da CESCOM i foråret 2017 præsenterede TRECO for en cloud-løsning som alternativ til TRECO’s daværende datacenter-løsning, var der ingen tvivl om, at det var den rigtige løsning, fortæller Lars.

”Vi kom fra en ekstern serverløsning. Vi var ikke som sådan ude at afsøge alternative løsninger på lejet hardware, eller overveje om vi skulle gå cloud-vejen eller ej. Men da CESCOM præsenterede os for en cloud-løsning baseret på Azure, der var tidssvarende, fremtidssikret og holdbar en del år frem, var det nemt at træffe valget. Det var dén løsning, vi syntes om.”

NAV er pulsen – og den skal ligge stabilt
Samtidig med skiftet til cloud foretog TRECO også en stor opgradering af deres NAV-løsning, som nu også kører på Azure.

”Vores NAV ordrestyring har direkte indvirkning på produktionen. Hvis NAV kører ustabilt eller er nede, går der kun ganske få timer, før vi begynder at have problemer i vores produktion og mister overblikket over, hvor langt varerne er i produktionsflowet,” forklarer Lars. ”På vores tidligere løsning oplevede vi mange nedbrud og driftsforstyrrelser, men siden vi har fået ny cloud-infrastruktur med CESCOM, har det hele kørt rigtigt stabilt, og der har stort set ikke været nogen problemer.”

Infrastrukturen kan justeres i takt med produktionen
Selv om TRECO har været inde i stabil vækst, er det sket med naturlige udsving undervejs. Det er ikke kun i selve produktionen, at TRECO lynhurtigt kan skrue op og ned, med Azure gælder fleksibiliteten og den løbende tilpasning til aktivitetsniveauet nu også for IT-infrastrukturen.

Vi har svingninger i ordreindgangen, og det vil vi fortsat få, fordi vi tilbyder vores kunder kontrakter, hvor de kan lægge ordrer inden for et bestemt interval alt efter, hvad de har brug for, og hvordan deres budgetter ser ud. Vi er følsomme i forhold til den enkelte kundes succes, og derfor har det stor betydning, at vi løbende kan tilpasse alle vores produktionsomkostninger, herunder også omkostninger til IT-infrastruktur,” siger Lars.

CESCOM er løsningsorienterede og servicemindede
Alt i alt er Lars rigtig godt tilfreds med valget af CESCOM tilbage i 2017.

”Vi fik at vide, at CESCOM havde styr på tingene – og det har de haft,” fastslår Lars. ”CESCOM er meget servicemindede og løsningsorienterede, og de finder gerne nye veje for, hvordan vi håndterer vores IT i dagligdagen. Er der udfordringer, er de klar til at hjælpe – de er tilgængelige og har styr på deres metier.”

Del indhold her

Lars Vadsholt Jørgensen
Vi fik at vide, at CESCOM havde styr på tingene – og det har de haft, fastslår Lars. CESCOM er meget servicemindede og løsningsorienterede, og de finder gerne nye veje for, hvordan vi håndterer vores IT i dagligdagen. Er der udfordringer, er de klar til at hjælpe – de er tilgængelige og har styr på deres metier
Lars Vadsholt Jørgensen - CEO

Relaterede Cases


Egil Winkler
Drifts- og supportaftale har givet ro hos Hauge Gruppen

Efter at Hauge Gruppen flyttede deres IT-drift og -support over til CESCOM, er der blevet meget stille omkring deres IT. Og det er de rigtig godt tilfredse med

Casper Hansen
Technicon får IT-løsninger der er tilpasset deres strategi

Technicon har fået en fuld implementering af Office 365, herunder Exchange, SharePoint og Skype for Business, samt Azure løsning til hosting af NAV.

Morten Sønderskov
Cloudløsninger skaber øget tilgængelighed hos Arena Nord

Hos Arena Nord har man valgt flere løsninger i Cloud herunder; Office 365, Azure og Exchange.