Salgschef

Som salgschef handler det blandt andet om at fastholde de nuværende kunder, men i praksis bruges for stor en del af dagligdagen måske snarere på at tage sig af udfordringer med den daglige kommunikation eller for høj COS.

Genkender du nogle af udfordringerne til højre, så klik og læs mere om, hvordan vores IT-løsninger helt konkret kan være med til at løse udfordringerne og skabe både værdi og økonomiske besparelser.

Besværlige kommunikationsveje?
  • Ender I også i endeløse mailkorrespondancer, hvor filer og versioner sejler rundt? SharePoint Online er ekstern deling af filer, hvor du kan give adgang til specifikke filer eller mapper – evt. i en tidsbegrænset periode.
Svært ved at fastholde kunder?
  • Hvad vil du gerne have, at dine kunder bliver mødt af, når de ringer? Helst noget relevant – ikke sandt? Og for alt i verden ikke en optaget-tone. Med Skype for Business VOICE kan du fx ændre velkomstbesked afhængig af, hvad klokken er, eller om det er hverdag eller weekend. Prøv at forestille dig værdien i, at dine kunder altid bliver guidet i den rigtige retning – også efter lukketid, i weekender og på helligdage. 

  • Kunne det ikke være rart, hvis dine kunder slap for at ringe forgæves? Design en funktionel telefonkø, hvor man kan høre hyggelig baggrundsmusik, indtil næste ledige medarbejder er klar.

  • Fysiske receptionister er skønne, men en kunde, der kommer direkte i mål, er mindst lige så skønt. Send kunderne direkte til den ønskede medarbejder eller afdeling ved hjælp af en tastemenu. Det er både nemmere for kunderne, og det sparer dig omkostningerne til receptionisten (eller forstyrrelsen af øvrige kolleger).

  • Forestil dig, at din sælger sidder i bilen. Når kunderne ringer, er det nærmest umuligt at notere aftaler og bestillinger. Giv dine sælgere mulighed for at optage samtalen, og gør det let for dem at følge op, når de igen er tilbage på kontoret.

  • Forestil dig en kunde, der ringer til en af dine ansatte, men bliver mødt af en klartone, fordi han ikke kan besvare opkaldet... Vil det ikke være bedre, hvis kunden i stedet får mulighed for at lægge en besked med det samme? Denne besked modtager din medarbejder så straks efter som lydfil i en mail.

COS er for høj?
  • Ville det hjælpe din virksomhed, hvis jeres konsulenter havde en løsning, hvor de kunne mødes online? Og ikke hænge fast i vejnettet hver gang? Og er nogen forhindret i at deltage, så kan I andre optage mødet og gemme det til dem. 

  • Videokonferencer, fjernundervisning eller produktpræsentationer til geografisk spredte afdelinger. Med Skype for Business kan du holde webinar for op til 250 deltagere – med mulighed for samtidig chat, fildeling, skærmdeling og whiteboard.

Vil du høre mere om hvordan vi kan hjælpe dig?